Drive test: Subaru Forester

Posted by andrei On August - 11 - 2011

drive test subaru forester 8 193x133 Drive test: Subaru ForesterA venit vremea sa reincep drive testele, iar cel mai bun mod de a incepe, a fost in compania unui Subaru Forester intr-o zi ploioasa. M-am prezentat cu Marius la reprezentanta, iar Valter de la Clasmotor mi-a pus in mana cheile crossover-ului japonez. Trebuie sa recunosc ca de multa vreme tot am vrut sa testez un Subaru, iar datorita deschiderii lui Valter fata de online, uite ca aveti sansa sa cititi parerea mea despre modelul Forester.

Fiind o zi ploioasa si avand pe mana un crossover cu tractiune integrala, am zis ca mergem sa-l testam putin in zona Betfia, langa crater. Am fost impresionat de modul in care s-a comportat sistemul Symetrical AWD, atat pe iarba uda, cat si pe noroi. Pana sa intram la ce mi-a placut la masina si ce nu, cred ca ar trebui sa stiti cate ceva despre modelul testat.

Date generale

Model testat: Subaru Forester versiunea XS T-D, 2.0 boxer diesel dezvolta 147 CP la 3600 rpm  si  350 Nm intre 1800-2400 rpm

Cutia de viteze:  manuala cu sase trepte

Viteza maxima: 186 km/h

Acceleratie 0-100 km/h: 10.4 secunde

Consum: urban: 7.4 litri, extraurban 5.4 litri, mixt 6.4 litri

Dotari: ABS, EBD, VDCS(sistem pentru controlul dinamic al vehiculului), LSD( diferential cu alunecare controlata), TCS (sistem de control al tractiunii), SRS (airbag-uri frontale, laterale si cortina), BAS (sistem de asistenta la franare), Hill Holder (sistem anti alunecare in panta)frane fata/spate pe discuri, tetiere active pentru sofer si pasager, alarma, inchidere centralizata + imobilizator motor, jante din aliaj usor de 17 inch, oglinzi incalzite, proiectoare ceata, sistemul follow me home, clima, computer de bord, geamuri electrice fata/spate, volan cu reglaj pe inaltime, comenzi pe volan, port USB 2.0 si auxiliar, conectivitate Bluetooth, sistem ISOFIX pentru scaunul copilului, geamuri cu protectie UV, spalator faruri, trapa panoramica, stergatori cu degivrare, camera video pentru marsarier, cruise control, scaune fata incalzite si multe alte chestii faine.

Sistem de tractiune: Symetrical AWD

Pret: modelul testat de mine costa 33.840 euro cu TVA

Ce mi-a placut

-cum te urci la volan, cum deja te simti conectat la masina

-interiorul arata extrem de bine, nu ai cum sa nu observi calitatea materialelor

-trapa panoramica te face sa fii zambitor chiar daca afara ploua de ore bune

-sistemul Symetrical AWD e genial, am urcat cu el dealuri noroioase, acoperite cu iarba uda, dar Foresterul nu a dat nici un semn ca este prea mult pentru el

-directia si cutia de viteze sunt extrem de precise

-camera video pentru marsarier poate fi extrem de folositoare + ai ecran color, deci este un plus

-sistemul audio suna foarte bine, iar bass-ul este foarte clar

-sistemul de suspensii este cred ca unul dintre cele mai bune intalnite de mine pana acum, absoarbe foarte bine gropile

-nu puteam sa nu ma leg de motorul boxer, la o astfel de masina nu ai nevoie de mai multi cai putere, tin sa mentionez ca am depasit cam tot ce era de depasit

-este un model spatios, ideal pentru o excursie de o saptamana in patru

Ce nu mi-a placut

-faptul ca a avut jante de 17 inch s-a simtit putin in zona offroad, cred ca mai ales iarna, ar merge bine un balon mai mare pentru roti

-trebuie sa recunosc ca pretul este putin cam prohibitiv, 27.300 euro fara TVA sunt destul de multi bani

-ca a trebuit sa returnez masina

Concluzie

Daca vrei un crossover cu tractiune integrala buna, garda la sol de 21.5 cm, portbagaj de 450 litri, un motor eficient de 150 CP, interior de calitate si ai la dispozitie 27.000 euro, eu zic ca asta e alegerea ideala. Daca nu ai cei 27.000 euro, eu zic ca ar fi cazul sa strangi cureaua si sa aduni bani.

Este clar ca Subaru Forester nu este pentru oricine, nu neparat din cauza pretului, ci mai degraba din cauza ca majoritatea oamenilor nu inteleg ce inseamna un Subaru, un motor boxer diesel sau tractiunea Symetrical AWD. Eu vad intr-un client Subaru, un om care are habar de ce isi cumpara. Nu vezi multe Forester-uri pe strada nu din cauza ca nu ar fi bune, ci din cauza ca are un target si un pret aparte.

Nu am gasit mai multe chestii negative, fiindca nu cred ca sunt alte minusuri care sa iasa in evidenta. Daca stiti voi ceva ce mi-a scapat mie, va rog sa va afirmati prin comentarii.

 

 

Popularity: 1% [?]

Related posts:

  1. Subaru Forester crash test (modelul 2009) E de bine dragilor posesori de Subaru, e bine chiar...
  2. Reclamă Subaru Forester modelul 2009 Reclama de la Subaru Forester este puţin spus ciudată, dar...
  3. SEMA: Subaru Forester XTI si WRX Japonezii au luat-o razna in ultimii ani. Mitsubishi a creat...
  4. Un Subaru Forester (mai) ieftin Oare câţi oameni nu visează să aibă un Subaru? Mai...
  5. Subaru Forester a primit 5 stele NCAP Subaru Forester a primit 5 stele NCAP. Se pare că...

One Response to “Drive test: Subaru Forester”

  1. Viorel says:

    Confirm si eu… placerea de a conduce un Forester e unica!
    foarte fiabila si economica…

Leave a Reply

Upload Files

You can include images or files in your comment by selecting them below. Once you select a file, it will be uploaded and a link to it added to your comment. You can upload as many images or files as you like and they will all be added to your comment.

Aboneaza-te la comentarii. Te poti abona si fara sa comentezi.