Inmatricularile second hand au crescut cu 105%

Posted by andrei On November - 18 - 2008

“Inmatricularile de autoturisme second-hand au crescut, in Romania, cu 105% in primele 10 luni, la peste 205.086 unitati, de la circa 100.098 de masini in 2007, potrivit Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).”

Lumea cumpara masini second hand cu gramada, toti romanii sunt comercianti de masini second hand in ultimul timp. Astfel ca 45% din masinile inmatriculate in Romania in primele 10 luni a anului curent au fost second hand. In luna octombrie vanzarile au crescut cu 139% mai mult decat anul trecut in aceasi perioada.

Romanii cumpara rablele din Germania, Belgia, Franta si Italia si le vand in Romania oamenilor care abia asteapta sa scape de Dacia de 20 de ani pentru a se urca intr-un Golf de 15 ani.

Nu inteleg cum poti fi atat de prost incat sa te urci dintr-o rabla in alta, dar noah numai zic nimic ca nu se stie niciodata…

Sursa

Related posts:

  1. Ce maşină să cumpăr de x euro? Ghidul cumpărătorului de second hand Voi reîncepe seria de articole "Ce maşină să cumpăr de...
  2. Cumparatorul auto roman… Cumparatorul auto roman, este un cumparator atipic. M-am uitat...
  3. Să vorbim despre maşini Am pus acum o lună un poll în sidebar...
  4. Ce masina second hand sa cumpar de 8500 de euro? Ce masina second hand poti cumpara de 8500 de...
  5. Maşini Second Hand După cum am spus în acest mic concediu m-am...

6 Responses to “Inmatricularile second hand au crescut cu 105%”

  1. mihai savu says:

    Eu nu prea cred că românii îşi iau Golf de 15 ani (din 1993) din Germania. Mai degrabă îşi iau o maşină sub 10 ani cu care mai circulă încă 5 ani.

    Oricum ar fi, saltul calitativ de la o Dacia de 20 de ani la un Golf de 15 ani este enorm.

    Dar ce zici că guvernul suspendă temporar taxa de poluare la maşinile noi? Asta pentru a stimula achiziţia de maşini noi. Adică o maşină nouă nu poluează sau ce? Să nu uităm de menirea (schimbată şi răs-schimbată) a taxei, trebuie aplicată tuturor autovehiculelor care poluează.

    O maşină nouă înseamnă o grămadă de bani daţi cadou la dealer: la SUV-urile mari sunt reduceri şi de 15.000 EUR. Îţi dai seama câţi bani lua dealerul pe degeaba dacă îşi permite să acorde asemenea reduceri?? Să nu mai spun că adaosul la piesele de schimb ajunge şi la 500% şi că reviziile costă mai mult decât in Europa.

    În loc să reducă preţul la maşinile noi, să rezolve probleme birocratice de la înmatriculare, să distrugă monopolul importatorului unic, al service-urilor dealerilor şi al RAR-ului, guvernul ne dă o reducere de 200 EUR la înmatricularea unei maşini noi. Ce mai înseamnă 200 EUR când dealerul acordă reducere de mii de EUR? Praf în ochi.

  2. George says:

    ..nu prea ai dreptate…pt ca, cred ca si tu daca ai mai pune niste bani langa dacia lu taicatau ai prefera sa`ti iei un golf de 15 ani…si ideea ii ca decat sa dai in tara vreo 1000 de euro pe o dacie, mai bine mai pui 500 si iei ceva de dincolo…si cam la fel crezi si tu(zic pt ca te`am auzit zicand asta)..asa k ai grija la ultima fraza ce ai scris-o..

  3. andrei says:

    @Mihai, si mie mi se pare stupid cum incearca acuma sa impulsioneze vanzarile de masini noi, dar intr-un fel sunt de acord fiindca astfel nu se vor inchide fabricile. Nu e frumos, dar e sanatos.

    @George, da ai dreptate e mare diferenta de calitate de la o Dacia la un Golf 3 de aceea am zis “dar noah numai zic nimic ca nu se stie niciodata…” fiindca m-ar bate si pe mine gandul desi trecerea asta nu ar fi normala. Mai bine as mai sta 1 an si sa-mi iau Golf 4 :D

  4. mihai savu says:

    @Andrei, eu unul nu cred ca aceasta masura a guvernului va creste vanzarile Daciei, dar… ei decid, noi asteptam.

  5. manu says:

    Nu văd problema saltului de la 1310 la Golf3. Nu e normă de comparaţie începând de la calitatea oţelului din şasiu până la detalii.

    Ăsta e nivelul nostru, acum, în 2008 facem tranziţia de la 1310 la Golf 3. Eu unul mă bucur că tot românul îşi permite câte-o maşină de n ori mai sigură decât banala 1310.

    Nimeni nu se gândeşte la creşterea economică ce se realizează din cauză că mai mulţi oameni îşi permit maşini. De la service-uri auto, la consumabile, până la starea morală generată de faptul că tot omul mai sărac îşi permite o ieşire din oraş în weekend.

    Iar cât de mult mediatizata aglomeraţie generată şi lipsa locuri de parcare asta e datorată infrastructurii comuniste şi nimic mai mult. A da, iar legat de poluare, să comparăm un Golf Euro2 cu un 1310. Oricât de penal ar suna, pentru românul de rând e un pas în faţă.

    Şi dacă şi dealerii de maşini noi ar fi mai cinstiţi, n-ar fi nici o problemă de genul ăsta. Deja Loganuri se vând la 5000 EUR cu tva cu tot, cu AC şi geamuri electrice. Spune-le asta celor care au dat 9000 pe aceeaşi maşină. (http://www.dailybusiness.ro/stiri-auto/reteaua-dacia-pregateste-ieftiniri-agresive-in-ton-cu-restul-pietei-auto-19143).

  6. andrei says:

    Oki sunt de acord, si eu mi-as schimba masina, dar parca as mai astepta putin pana as putea sa-mi cumpar ceva mai k decat o masina de 15-20 de ani. Mi se pare putin ciudat sa bagi bani putini intr-o masina veche, or fi ele din Germania, dar masina veche tot masina veche e. E buna o vreme, dar stai sa faca cunostinta cam 1 an cu drumurile noastre si mai vb pe urma cum bate toata si cum hodorogeste.

Leave a Reply