Benzina vs Diesel

Posted by andrei On March - 14 - 2008

gas-pump.jpg

Nu de mult timp Silviu spunea într-un comment că benzinarele sunt mai bune decât dieselurile. M-am tot gândit, vroiam să fiu cât se poate de obiectiv, mie chiar îmi plac ambele, dar care este cea mai bună alegere?

SUnt argumente atât pentru benzinare cât şi pentru diesel. Benzinarele sunt mai sprintene, o iau mai repede de pe loc, pentru ca un diesel să o ia la fel trebuie să aibă minim aprox 100 de cp. Benzinarele se încălzesc iarna mult mai repe şi încălzesc şi habitaclul la fel de repede. Însă acestea consumă mai mult, dar acest lucru poate fi controlat de către un şofer temperat.

Cele diesel sunt mai scumpe decât benzinarele cu minim 1000 de euro. Consumul este bestial, vorbim de cifre precum 5-6.5. Are cuplul relativ constant, si puterea scade mult mai greu pe masură ce urcă în ture. Preţul la motorină din câte ştiam ultima oară este mai mare decât la benzină. Piesele sunt mai scumpe la diesel decât la benzinare. Totuşi la un diesel km parcurşi sunt cam irelevanţi, pe când la un benzinar se simte diferenţa.

Mă opresc aici deocamdată cu pro şi contra, sper ca cei care ştiu lucruri mai detailate să nu ţină pentru ei şi să pronim o mică discuţie despre această temă. Cred că este un aspect esenţial atunci când îţi cumperi o maşină, fie ea second sau nouă.

Related posts:

  1. BMW 535 diesel vs. 535 benzină Nu de mult am discutat despre ce este mai bun,...
  2. Opel Astra diesel Ieri am discutat despre Opel Astra modelul nou, dar...
  3. S-a scumpit benzina (ieri) S-a scumpit benzina, cel puţin ieri asta se trâmbiţa...
  4. AMG diesel Volker Mornhinweg de la AMG a declarat ca AMG...
  5. Benzina şi motorina elixir de lux Benzian şi motorina au devenit în România un elixir...

68 Responses to “Benzina vs Diesel”

  1. Adandu says:

    Eu am condus si una si alta, in legatura cu motorul ai dreptate in tot ce spui, eu as vrea sa ma leg un pic aici de confort, lucru pe care l-ai omis. La Diesel este ceva mai naspa, face mai mult zgomot si tremura mai mult masina (schimbator, volan), apoi e ambreiajul care, datorita cuplului mare, se apasa mai greu la Diesel fata de Benzina. Acu poate ma insel in cele de mai sus datorita diferentelor de calitate dintre cele 2 masini pe care le-am condus (Renault Clio 1.5 DCI si Audi A3 1.6 Benzina).
    Ca parere personala, tinand cont de modul in care a crescut pretul motorinei cred ca o sa merg pe Benzina la urmatoare masina. Sper ca postul sa fie de folos! Bafta!

    PS: Marpha blog-ul! Keep up the good work!

  2. Adandu, ms esti invitatul meu in fiecare zi. UIte am evitat sa spun despre ce ai spus t fiindca vroiam sa ie comunicare, am spus ateva idei cu scopul sa spuneti si voi cititorii cateceva. Ai spus niste chestii ft adevarate. Tremuratul acela de la diesel e destul de deranjant mai ales la ture mici. Am vazut si dieseluri k precu Toyota Avensis. Diesellurile cu pompe duze (fonetic spus) sut nasoale rau ca si nivel de gagalgie. Si eu tind ca masina mea urmatoare sa fie benzina. Dieselul nu mai este atat de avantajos.

    • Iulian - CCX says:

      In primul rand va salut pe toti cei ce discutati pe acest forum in legatura cu motoarele din ziua de astazi.

      Am citit cateva reply-uri si imi place sa aud pareri bune si despre MAC si destpre MAS.

      Daca imi permiteti am sa va spun si eu parerea mea.
      Deci exista 2 tipuri de carburanti: diesel si benzina si mai multe tipuri motorizari. Acum va prezint un clasament fiesc raportat la puterea si cuplul oferit de motor si voi lua in considerare motoarele VAG (VW fiind cel mai mare producator european cu cele mai mari cife de afaceri) de capacitate mai mica - fiind cele mai frecvent folosite motoare :
      1. 1.9 SDI (simple diesel injection) - un motor destul de puturos dezvolta un maxim de 75 CP si 160 NM;
      2. 1.9 tdi (turbo diesel injection) - un sdi supraalimentat de o turbina ce schimba geometria motorului ajungandu-se asftel la puteri intre 90 si 130 CP si cupluri de peste 220 NM (un lucru foarte bun de altfel)
      3 1.6 16V / 1.6 FSI (injectie multipunct / secventiala multipunct) - un motor cu aprindere prin scanteie, aspirat, alimentat cu benzina ce dezvolta 105 / 115 CP si un cuplu comparativ cu cel al unui SDI.
      4 1.8T (fratele mai mare al unui motor 1.6 16v supraalimentat cu turbina) - dezvolta undeva peste 150 CP si peste 200 NM.

      Daca meditati un pic situatia diferenta aia colosala o face turbina. Un SDI e echivalentul la 1.4 benzina care nici nu l-am mai introdus pe lista. 1.9 diesel supraalimentat este echivalentul unui 1.6 benzina, iar peste toate este 1.8 benzina supraalimentat.
      Deci fara doar si poate benzia este mult mai puternica decat motorina de la mama natura. Asta o spune cifra octanina de la 65 (motorina) pana la cel putin 95 (benzina).
      La un diesel se vorbeste mult despre cuplu, care este aproape inutil in momentul in care masina se deplaseaza (v>0) si toata senzatia aia “mishto” pe care o ofera dieselu e din cauza turbinei. Daca a-ti incerca sa mergeti cu un motor pe benzina supraalimentat cu turbina abia atunci puteti face diferenta.
      Cat despre consum nu am nimic de obiectat, dieselul conduce clasamentul deoarece aici intervine acel cuplu care este obtinut din randamentul motorului in accelerare (adica motorul accelereaza cu mai multa usurinta avand un cuplu mai mare) de aici si un consum urban mai mic decat benzina.
      Dar sincer eu as mai pune 2 litri in plus la suta de kilometrii, decat sa stau la semafor cu castile in urechi de zgomot, clantanindu-mi dintii de frig si de vibratiile provocate de motor, rugandu-ma la Dumnezeu sa se incalzeasca odata.

      Eu sunt pro motoarelor cu aprindere prin scanteia (mai ales supraalimentate. Sper ca v-am fost de folos cu acest comnetariu.
      Va multumesc si ganditi-va bine inainte sa faceti o alegere. Ambele motorizari sunt bune pentru ceva anume. Voi stiti la ce folositi un autoturism.
      Salutare!

  3. Flaviu says:

    de cand ma stiu, taica`meu si`o luat dieseluri`..o singura exceptie` cred..un peugeot pe benzina..si cred ca motivul principal..ii consumul..acuma..eu`.tot diesel am…si..cam tot la consum ma gandesc`..nu`i totuna sa mergi cum vrei cu o masina si sa ai consum de 8l…sau de 12l…iar la dieseluri`le noi nu cred ca mai vibreaza bordu sau schimbatoru sau stiu io ce..incat sa deranjeze..de mutle ori nici nu simti. Sincer sa fiu, daca n`as tine cont de consum as alege totusi o masina pe benzina.

  4. andrei says:

    Pai consumul este raportat si la pretul benzinei/diesel. Motorina e mai scumpa decat benzina acuma, si se va scumpi. Consumul la o masina cred ca-l face soferul. Daca ai picior greu la orice masina faci consum…daca stii cum s-o conduci…scoti un consum mai k. Oricum cand se cumpara o masina trebuie tinut cont si de cati km faci pe an…fiindca daca nu faci foarte multe zeci de mii de km pe an se renteaza mai mult un benzinar decat un diesel. Sa nu uitam ca singurul avantaj al dieselului e consumul pe cat benzinarul are multe avantaje….

  5. silviu says:

    Clar benzina la putere.are un feeling aparte.
    Depinde in orice caz de ceea ce ceri de la o masina.De aici,diversiunile.
    Pacat ca au impozite asa mari la motoarele peste 3500 benzinare(de acolo incep fanteziile).
    Oricum,nu m-as da inlaturi nici de la un 5 000 benzinar.asta pentru cei care sustineti consumul de 5.3,6 diesel!Spor la curatat turbouri din 30 000 in 30 000,si la cersit caluti in depasiri.

  6. andrei says:

    La fata cu mentenanta mai deasa la diesel ai dreptate, si alea cam costa. Dar si Diselurile au putere, cele cu peste 125 de cp :D

  7. wassup says:

    Eu sunt total de acord cu Diesel-ul. Pot zice ca sunt fan Diesel. Parcurg multi km, deci aici am un avantaj, plus de aia, stilul meu de condus e mai sportiv, adica schimb vitezele la o turatie mai mare, pentru ca imi place sa simt masina cand o conduc. Singurul dezavantaj, daca ii pot spune asa, e diferenta de zgomot dintre un diesel si benzinar, ceea ce e irelevant.
    Eu va garantez ca o masina pe diesel cu motor mare trage mai bine ca un benzinar, desi are mai multi cai putere (testat).

  8. andrei says:

    Doar un diesel cu cai multi e o placere sa fie condus, restul mi se pare cam pututoase. Avantajul la diesel este ca au un cuplu constant, asta imi place si mie si ca cuplul este destul de mare comparativ cu un benzinar, nu degeaba TDI are cuplu mai mare si mai multa forta decat FSI, cel putin la noul Audi Avant asa este.

  9. geo says:

    avantaje diesel: -consum mic, nr maxim de km parcursi mai mare
    dezavantaje diesel: se cam strica turbo-ul si injectoarele…. care costa destul de mult
    avantaje benzina: intretinere mai ieftina, taxele sunt mai mici pt ca la un motor de 1.9TDi echivalentul benzinar ii cam de 1.6.
    dezavantaje benzina: consumul este semnificativ mai mare un benzinar consuma cu peste 2 l mai mult ca si un diesel.
    Daca as avea de ales la o masina noua as alege diesel, la una sh as alege benzina….

  10. andrei says:

    Imi place Geo cum ai pus problema :) si eu tot asa cred ca as alege, ca si masina second un benzinar e super k mai ales ca vad ca s-a scumpit destul de semnificativ motorina

  11. tarabostes says:

    Toata lumea compara din pacate turbodiesel de capacitate mai mare ( eventual 1.9 TDI) cu motoare pe benzina aspirate si eventual mai mici ( 1.4-1.6) si apoi vorbeste de cuplu, putere etc.
    Ia dati-va cu un 1.8T sau 2.0 TFSI si mai vorbim dupa. diesel=costuri mai mici la pompa, restul e vrajeala.

  12. andrei says:

    problema la benzina e ca sta prost cu cuplul, nu are cuplu constant, pe cand dieselul pana si cel de 90 de cp are un cuplu constant, lucru ft bun in depasiri

  13. Geo says:

    mie nu imi place sa ma iau dupa cai si dupa cuplu pt ca de multe ori poti fi pacalit de ele…. ma uit la cate secunde ii trebe de la 0 la 100km/h si de la 80 la 120… cam dupa astea ma iau… ca degeaba are mashina cuplu daca are treptele mici…. iti da impresia ca trage tot timpu bine… si o sa fi uimit daca o sa te cronometrezi… ce imi place mie la disel e ca o inceput sa fie mai comod la condus in oras prin faptul ca pornitul din panta ii mai ushor si in coloana la fel….

  14. andrei says:

    pt un diesel orasul este ft daunator, am mai spus asta

  15. fan diesel says:

    Baieti sa va spun cate ceva despre diesel
    -costuri : s a ajuns la un interval de revizii de pana la 20 de mii de km deci este net peste benzina sa cel mai rau egal
    -pretul unui diesel nu mai este asa mare cum era o data fata de benzina s a ajuns si la dif de 500 euro deci o0 suma prea mica sa o iei in considerare
    -consum redus cu 40% cel putin, indiferent de modul de exploatere vs benzina
    -cuplu cu 70% mai mare decat la benzina la o turati de 3 ori mai mica
    -accelerari din mers mult mai bune fara efort prea mare
    -la viteza maxima de 190 un motor de 1.6 hdi are 4000 rpm fata de 5500 cat are o benzina (grad de uzura mai mic la diesel)iar consumul nu sare de 7.6-7.8 fata de benzina 17.5-18.0 este testata pe un 307 si un megane 1.6 16 v 110
    - vibratiile s au redus considerat de mult dat fiind faptul inventarii arborelui cotit cu balanta echilibrata si a injectiei comonrail de mare presiune generatia a 2 a

    C am asta este (invatati sa conduceti diesel si veti renunta la benzina !)

  16. depinde si ce vrei..uni vor o masina (benzina),altii vor tractor (diesel)

  17. andrei says:

    nu cred ca poti numi un diesel ca fiind tractor, sunt multe motoare diesel care sunt chiar silentioase: toyota, subaru

  18. mario says:

    diesel egal palma vibratoare

  19. mario says:

    cine se respecta si vrea un autoturism silentios e bine sa se orienteze catre benzina.cele pe diesel nu te lasa sa asculti muzica linistit.huruitul e deranjant si tot ai tendinta sa dai volumul mai tare.era o vreme cand motorina era cu 40% mai ieftina decat benzina, dar asta a fost candva demult.e bine sa stii astazi ce motor sa alegi deoarece costurile mari de intretinere sunt mascate bine de catre vanzatori, care te tot aburesc cu litrul in minus consumat de diesel. la peste 100-120km/h consuma f. mult orice motor iar dieselurile tinute ore in sir la viteze mari devin ca painea prajita. cine mai merge azi cu 90-100km/h? parerea mea.

  20. andrei says:

    @Mario, mare adevar ai zis cu costurile ascunse. Un Diesel e mult mai scump de intretinut, dar ca si masina noua cred ca se renteaza. Dieseluri ft galagioase sunt doar cele pompe duze, generatiile mai noi sunt mai silentioase ele ca si motoare, dar si masinile sunt mai bine antifonate, vezi un Avensis de ex :D

  21. tom lal says:

    Is cam dezamagit de voi habar n-aveti de noile dieseluri chiar si de curse….injectoare piezo,care deja sunt pe unele masini de serie,etc.dieselul nu mai concureaza cu benzina …ca nu are ce concura ci cu cele hibride.Legile fizicii nu pot fi ocolite.este intradevar un nou curent prin care cele cu benzina ating performante inalte dar e inca in stadiu de cercetare-motarele cu detonatie integrala.A da si unde se poate merge in siguranta si legal in Ro cu 190 km/h?Nimereai o gropita si decolai hahaha..inconstienta!

  22. cosmin says:

    atunci ce sa zicem de dieselul din Q7 w12??…super

    • mike says:

      pai bah cosmine nu fa o asemenea comparatie!
      parca ai fii copil mic! aici se vorbeste de pe diesel-urile de pe turismne nu dp SUV-uri

  23. Bogdan says:

    Auzi la el ma … tractoar . Bai baiatule tu vorbesti de Golf 2/3 , opel kadet sau ce ? Eu nu as da un A4 3.0 TDI … nici mort pe un 3.2 FSI (exemplu). Mai zicea cineva ca nu poti asculta muzica in masinile diesel , eh hai … ce naiba , te deranja la alea vechi … acum sunt antifonate , motoare silentioase etc … s-au mai schibat vremurile .

  24. andrei f says:

    categoric diesel !

  25. fan diesel says:

    dieselul este mai bun deoarece benzinarul este mult mai puturos decat dieselul mai ales daca urci ceva…si daca e plin…

  26. TOYO says:

    Am citit toate argumentele si pro si contra…

    As dori sa va edificati in legatura cu mult disputata controversa prin raspunsul la urmatoarele :

    1. Este adevarat ca un motor pe motorina TDI consuma semnificativ mai mult ulei decat unul pe benzina, poate chiar la nivelul de jumatate de litru la second hand ?
    2. Este adevarat ca sistemul de propulsie, aprindere si injectie este mult mai complicat decat la un motor pe benzina si de aici implica un motor mai scump, mai greu si o intretinere mai scumpa decat la un motor pe benzina ?
    3. Este adevarat ca poluarea pe care nici unul din voi nu ati luat-o in calcul este mai evidenta la motoarele pe motorina si particulele poluante si noxele emise de arderea motorinei sunt cu mult mai nocive decat cele emise de motoarele pe benzina ?
    4. Concluzia punctului 3 –> Pentru o masina curata green-car , este adevarat ca Toyota Prius are la baza functionarea hibrida a unui motor electric( cuplu mai mare decat la motorina ) si al unuia pe benzina ?
    5. Concluzia punctului 4 –> este adevarat ca in cazul Toyota Prius nu au ales motorina din doua considerente - poluare si greutate - ?
    6. Este adevarat ca toti banii economisiti prin consumul mai scazut al motorinei se duc pe reviziile mai dese si cu mult mai scumpe decat in cazul benzinarelor ?
    7. Concluzie punctul 6 –> Este adevarat ca daca nu circuli peste 30000 km/an nu este rentabil sa iti iei masina pe motorina, pentru ca eternul consum mic, invocat aici nu participa la amortizarea masinii si este dimpotriva un factor care nu face rentabila alegerea masinilor cu motor diesel ?
    8. Este adevarat ca datorita greutatii mai mari, masinile cu motoare cu sistem diesel de propulsie au mai multe probleme la sistemele de suspensie decat masinile pe benzina , mai usoare ?
    9. Este adevarat ca, desi in mers normal, motoarele pe motorina de astazi nu mai produc atat zgomot, in sarcina la viteze mari, de peste 140 produc un zgomot mai mare decat cele pe benzina ? ( Precizare ; - am mers in Avensis-ul D4D pe care l-ati laudat si la viteza mare, se simte bine zgomotul ! ( Am vorbit si cu mecanicii de la toyo, si au spus ca asta e meteahna diesel-arelor )
    10. Concluzie punctul 9 –> Este adevarat ca la majoritatea masinilor pe motorina, in cazul in care maresti viteza, sistemul audio mareste automat volumul ca sa acopere zgomotul motorului ? ( Precizare - Fara sa supar pe nimeni, am mers in dreapta intr-un VW Jeta si parca eram intr-o rasnita )

    Concluzia Concluziilor !!!

    Mi-am luat masina noua pe benzina !

    • andrei says:

      ft tare frate :)), bine punctat. Ce masina ti-ai luat? :) Sincer si eu tot spre un benzinar as tinde :)

      • TOYO says:

        Corolla :P

      • TOYO says:

        O am de 2 ani jumatate, dar urmatoarea masina va fi PRIUS 2010 … la anu ma HIBRID-izez :P am sa iti dau un link sa vezi cum arata si ce poate masina asta !!!

        http://www.hybridcars.com/news/2010-toyota-prius-breaks-50-mpg-25414.html

        • esti dinala care isi cumpara antena de satelit f scumpa ……cam cat 15 ani de abonamet la cablu …doar sa nu platesti la cablu …nu ? sau chiar i`ti pasa de incalzirea globala

      • TOYO says:

        APROPOS, are motor benzina 1,8 … restul te las sa descoperi singur de ce consuma doar 4 litri/100km, iar in oras, [b]nu consuma nimic nimic[/b] he he !

      • TOYO says:

        am facut 58000 km, fara nici o problema, doar reviziile la timp, atat ! Miercuri fac revizia la 60000 km si astept sa apara Prius ! Predau leasingul la a mea, Toyota Corolla HB 1,6 Excellence si mai pun 4-5000 de euroi si dau avanzul 50% din Prius …. sistem audio JBL, 10 boxe, 11 airbaguri, testata in tunelul vantului mai mult decat orice masina din lume… tavanu’ are panou solar care genereaza independent energia pentru Clima. Chiar atunci cand sta masina in soare, clima functioneaza si iti tine masina racita, nu mai trebuie sa umbli dupa petece de umbra …. motorul de 1,8 e de ajuns … si se comporta ca generator atunci cand depasesti 80 km/h… sub aceasta viteza intra electricu’ … si culmea… nu ai pompa de frana, frana electrica, nu ai bobina de inductie sau baterie …. pornire de la butonash ! … Ce folos sa ai masini cu motoare mari, puternice care sa te oblige sa umbli cu cisterna dupa tine ? La ce bun sa iti iei un TIR, cand tu nu folosesti decat 10% din puterea motorului ?

        Deja lumea e in schimbare… americanii aveau si ei fitele astea cu motoare mari, sa arate cine sunt ei pe sosele… si ? Pai decat sa ma omor sa iau un BMW sau un AUDI, 3.5 ,… nu mai bine imi iau un LAND CRUISER si gata ? Dar carburantul va fi din ce in ce mai scump !

        Deci, dintre auto pe Benzina versus auto pe Motorina cel mai castigat este HYBRYD-ul fie el de la Toyota sau Honda , ca restul sunt ca fiarele de calcat… se baga la priza spre deosebire de astea care merg ca un imperfect “perpetuum mobile” …..

    • Gelu Cazan says:

      Fratilor, apropo de Prius…eu m-am pacalit si mi-am luat unul, pentru nevasta, ca-i masina moderna…hibrid carevasazica…daca voua vi se pare ca o masina care porneste pe benzina, in depasiri, la deal…cand ai o saricna mai mare cat si in alte situatii ‘trece’automat pe benzina, iar la final te alegi cu un consum de cca 7% e green car eu nu mai zic nimic…ca sa nu mai vorbim de pret…am avut si un avensis, clasic deh…diesel…mergea al dracului fara nicio trepidatie…parol…si n-o scoteam din 140-160/ora…ca sa nu mai vorbesc de confort…parca te afundai in puf…parerea mea…Salutare!

  27. LucianLosty says:

    Salut. Personal conduc un ford focus2 1.6. Si v`o spun sincer ca benzinarele sunt … prea soft? am condus un opel astra opc pe benzina..da fratilor e misto senzatia si intradevar mai putine vibratii dar pentru mine a fost mereu problema consumului; sincer v`o spun sa fi avut foarte multi bani si tot un 4.0 tdi mi-as lua..indiferent ce masina mi-as lua tot pe diesel ar fi..
    Pentru mine cuplul mare dezvoltat si de un 1.6 tdci 120 cp este incomparabil cu benzinarele; Cel mai bun exemplu..Sa luam un seria 5(m5 exclus) cu cel mai bun motor benzina si un seria 5 cu cel mai bun motor motorina. ca si performante benzina e mai buna cu 0.2 sec la acceleratie. In rest vreau sa va spun ca benzinarele la viteze mari se cam “ofilesc”..cele pe motorina sunt mult mai stabile si parca nu se strufoca atat de mult cu o viteza superioara chiar daca e vorba de o viteza maxima.
    La consum sa luam un 4.2 tdi care are 364 cai si 670 newtonimetru cuplu. in CEL mai rau caz are 13% in oras si cam 7 afara. aratati`mi voi o masina de 370 de cai benzinara care consuma doar 13 in oras; + ca va avea jumate din cuplul dezvoltat de motorina.
    Idea e simpla stimati soferi si colegi; benzina e pentru distractie iar motorina e pentru munca. EU unul mi-am invatat lectia..in viata mea nu imi voi mai cumpara o masina pe benzina indiferent de cati cai va avea..
    Timpurile insa se schimba si curand vom zice adio benzinei si motorinei.
    Cat despre motoarele hibride spun doar ca sunt o porcarie momentan; noul mercedes s klasse a castigat certificatul TUV pentru protectia mediului. au avut de judecat un s klasse si o toyota prius..si da motorul v6 mercedes benz e mai putin poluant decat cel hibrid de la toyota; technologia hibra va fi mai viabila dar in timp. momentan e doar o alternativa comerciala sincer..Acestea fiind spuse personal astept un bmw care sa mearga pe aburi de apa :). Toate cele bune. Salut

    • andrei says:

      dieselul e rentabil daca faci peste 25.000 de km pe an. Intretinerea la diesel costa mai mult, iar motoarele pe benzina au viata mai lunga.

      Sunt de acord, cuplul e fenomenal la diesel si ai putere pe o plaja mai mare de turatii. Eu zic ca e destul de greu sa decizi intre cele 2, ambele au pro si contra.

      Mersi pentru informatiile date.

  28. jo says:

    hmm…diesel sa fie camioanele,tractorul,si excavatoarele….daca e autoturism NORMAL sa fie pe benzina.faceti tot timpul; calcule la consum, ..si cat dati pe alte chesti in plus..?no asa mai ganditi-va ! lucrez in service,..stiu ce spun.
    o zi buna !

  29. frustrare mare la romani says:

    numai la romani putem vedea asta. NICAIERI IN LUME nici macar nu se discuta daca diesel ar fi mai performant. Dar romanul frustrat cu 2.0/3.0tdi are impresia ca el e smecher ca si-a luat tdi. DIESELU E PT CINE NU-SI PERMITE UN MOTOR ADEVARAT. Ma dispera frustratii cu diesel de sub 3000 (ca sa nu plateasca impozit) care merg pe banda de viteza ca “ei este smecher”, nu conteaza ca tu ai v8 cu compresor, ca ei nu se trage, ca ei are te de i. Daca n-ai bani de motor adevarat, stai locului pe banda de viteza mica, unde ti-e locul. Pentru toti fanii diesel, argumentele voastre sint de-a pixu. Daca e de condus sportiv, nu tii motorul la 1500rpm, conteaza doar plaja de la turatia de putere maxima,pana la aprox 2/3 din aceasta, ca acolo se desfasoara toata activitatea. La benzina e in medie de la 4 la 6000, la diesel de la 3 la 4000. Ma doare-n spitz ca la 1000rpm ai cuplu mai mare, pentru ca daca mergi la 1000rpm nu mergi sportiv. Ca putere NICIODATA dieselul nu se va apropia de benzina, au pus astia turbo la presiuni uriase ca sa faca, asa, cam cat un aspirat benzinar (vreo 2bar). Motoarele turbo pe benzina au maxim 0.5 bar. Aspirat contra aspirat nu exista concurs. Turbo versus turbo iar nu exista, chiar daca dieselurile au de 4 ori mai multa presiune. Exemplu clar: diesel de 3000 cu twin turbo cu tot ce vrei si cu presiune de 2bar face cu zeci de cai mai putin ca un 3000 benzina cu turbo de 0.5. Daca pui aceeasi presiune la benzina, nu mai ai ce discuta. Un 3000 benzina cu aprox 2bar SARE DE 6-700cp! Adica mai mult decat dublu, aproape triplu de ce ar reusi orice diesel! Dieselurile sint bune pt multi km pe an, constructie mai robusta, cost mic. Cam atat! Dar daca ai te de i si te crezi mare sofer sport, inseamna ca ai probleme. Da-te in dreapta si fa loc celor cu motoare adevarate!
    Incep producatorii sa puna turbo pe benzina si oricat de fani te de i ati fi, va trebui sa recunoasteti ca nu se compara. In gama aceluiasi producator, vezi la aceeasi cilindree cum benzina face cu cel putin 1/3 mai multi cai ca diesel. de la 2.0 vw la 3.0 bmw la alte si alte comparatii similare. Plus ca un cuplu prea mare dauneaza - evident, nu la nivelul infect de putere cu care e obisnuit romanul… Odata ce ai peste ~400cp, conteaza f mult sa ai un cuplu mai mic, altfel la fiecare iesire din curba, pornire de pe loc etc rotile iti derapeaza, ingreuneaza controlul masinii, ca sa nu mai vorbim de tona de plumb din motor. Evident ca pentru romanul care conduce x.x te de i, cuplul e penibil de mic, rotile abia daca au un scartait penibil, dar daca vor ajunge vreodata sa conduca o masina cu motor adevarat, vor intelege si ei. DIESELUL FOLOSIT SPORT E PENTRU TARANI FRUSTRATI!

  30. xb. says:

    cred ca inginerii de la Audi te-ar contrazice ! Sa castigi Le Mans detasat de 6 ori la rand cu un diesel in fata unui Ferrari , Porsche , Lambo etc. etc. cred ca este o performanta inegalabila !
    Si inca ceva te-ai intrebat vreodata daca un motor din aluminiu ar rezista la asemenea presiuni ( pt un benzinar turbo)
    Eu nu tin partea la diesel pt. ca am un benzinar turbo :) , dar am avut si motoare diesel cu care am umilit multi benzinari ! de ex. eu te-as intreba pe tine ce masina conduci ?

    • Yazu says:

      Hopa prietene c-o iei pe aratura cu Le Mans - ul. Fa-ti temele si apoi deschide subiectul. Unde au castigat Audi de 6 ori cu un diesel, si de cand au Ferrari, Porsche, Lambo masini in aceeasi clasa??

  31. benzina e mai buna ….si cand o sa faca un motor pe benzina care are cuplu si putere la turatiile la care are un diesel … o sa i`mi cumpar si io un benzinar . Pana atunci NO WAY ! aaa da` si pt. cei preocupati de costurile de intretinere la o masina va dau o stire …. bicicleta e mai ieftina la intretinere ca orice masina

  32. Dom says:

    Avantaje Diesel:
    -consum redus
    -durata de viata a motorului mai mare
    -cuplu
    Dezavantaje Diesel:
    -revizii mai scumpe
    -in prezent mai scumpa este motorina, dar pretul penduleaza
    -daca se strica vreo piesa la motor este mai scumpa

    Avantaje Benzina:
    -performante putin mai bune
    -revizii mai ieftine
    -benzina mai ieftina
    Dezavantaje Benzina:
    -durata mai mica de viata a motorului
    -consum mai mare

    Cat despre zgomotul diesel in special la TDI…Cati benzinari nu am vazut care au motorul “silentios” si cumpara toba sport sa fie mai zgomotoasa? Eu sunt dieselache TDI si cand trec de 3000 rpm, se face simtit cuplul, ma baga in scaun si simt adrenalina.

    Ca un rezumat:
    Benzina: condus sport, bun la liniutze
    Diesel: condus normal, bun la consum si in general economisesti mai mult

  33. Rafael says:

    benzina era mai ieftina ca motorina cand ai scris postul:))

  34. Parerea mea referitoare la diferenta dintre un benzinar si un diselache este:
    -Diselul are numai dezavantaje in comparatie cu benzina insa are un singur mare AVANTAJ ( CONSUMUL ) restul PRET, CONSUMABILE, si ZGOMT sunt doar cateva din dezavantajel pentru care nu as-i opta in alegerea unui DISEL.
    -Benzina are ca mare DEZAVANTAJ in comparatie cu DISEL-ul ( CONSUMUL ) care in Romania conteaza tinand cont ca nivelul de trai este foarte scazut,in rest eu cred ca are destul de multe avantaje sa alegi sau sa compenseze DISELUL.

  35. andrei says:

    sa va zic si parerea mea…am avut de curand un s320 din 2008…nu suna deloc a diesel…cuplu foarte mare…la 100 in a 7-a avea un consum de 7…avand in vedere ca e motor de 3000, v6, 235 cai si 540 NM…foarte multumit de masina…extrem de silentioasa,afara,nu suna deloc a diesel…singuru motor care l am auzit asa bun…intre timp am schimbat-o tot cu un S,benzina…tot 2008…diferenta mare de cai ma ingreuneaza in luarea unei decizii…dar consumul ma omoara…daca in oras de la 11 am sarit la 24…in martie am luat si un cayenne diesel.la fel, superba masinuta si o recomand oricui, dar nu cuiva care tine la consum…15-16 la oras si drum lung 9-10…dar face un sunet terifiant in interior:))concluzie din ce am mai condus si ce am avut…cred ca tot pe diesel as merge…cuplu mai mare iti da o senzatie grozava si consumul de scoate…mai ales ca pe un diesel iei mai multi bani peste cativa ani.benzina…ei bine…e de liniute sa zic:)daca ai o fire nervoasa, tot benzina e…daca esti mai linistit,mergi lejer pe diesel ca sunt nervoase si nu iti vor rezerva surprize

  36. diesel says:

    cel mai bun exemplu
    audi q7 4.2 tdi 320cp 0-100 6.5 sec
    audi q7 4.2 fsi 380cp 0-100 7.0 sec
    desi are cu 60 de cai mai mult e mai puturos, si de consum….13 litri diesel si 20 benzina (in oras),…..

  37. dan says:

    A spus cineva ca motoarele pe benzina au viata mai lunga??? gresit.Cum sa aiba viata mai lunga cu turatii mai ridicate, daca ai grija de un diesel te tine si 300 de mii de km fara mari probleme. Eu am un diesel, dispun de 136 de cp si nu l-as da pe un benzinar de 150 de cp, pur si simplu pt ca ( daca ai o caroserie mai mare si mai grea) sa ai performane cu benzina iti trebuie macar 200 de cai, dar eu ma gandesc cand fac 1000 de km cu-n plin de motorina si pot sa merg si cu 200 cand imi permite drumul….au avansat mult dieselurile, e adevarat ca e mai scump la intretinere, dar e o placere mai mare la condus cu dieselu, am condus diesel de 3 litri si benzina de 3 litri si benzinarul, in afara de un zgomot mai frumos, ca performanta e sub diesel, pur si simplu dieselul accelereaza fulminat aproape la orice turatie, e o minunatie

  38. xb says:

    am avut un ml 320 cdi , am facut intr-un an 75k , asta situatia in care eram “navetist” de 3-4 ori pe saptamana drum din A in B si retur 400km !
    Am schimbat un set de cauciucuri , ulei , filtre, un parbriz (de la tir-uri:)) ! Recunosc ca era un motor cam mic pentru un ML dar se descurca bine , foarte silentioasa , iar cand isi facea simtimta prezenta turbina scotea un sunet de MIG :) , consuma foarte putin 12-14

  39. andrei says:

    O DOVADA CLARA …K DIESELURILE SUNT PESTE BENZINA …LA NOUA GENERATIE DE MONDEO CEL DIESEL tdci DE 140 CP 360 NM…BATE BENZINA DE 145CP
    DIESELUL
    0-100 9.5SEC 50-100 8.7SECUNDE
    BENZINA
    0-100 10.1 50-100 12.7SECUNDE
    DE CONSUM NU MAI VORBIM a fost unu dintre multe exemple!!!!!!!!!!!

  40. ony says:

    eu am si benzina si diesel asa e cel mai bine nici nu ma contrazic cu voica ala e mai bun la fiecare ai avantaje si dezavantaje tot asa ajungi la destinatie cu un parai mai mult sau mai putin:))

  41. Paul says:

    poate nu e cazul sa ma bag si eu in discutie….. am un 1.4hdi, la 260.000 de kilometri si nu am schimbat nimic la el, doar consumabile. Si daca eu nu schimb tot in 3000..4000…puteti sa mi spuneti ce vreti. Sa nu mai vorbim de consum, care ma uimeste de fiecare data. La performante recunosc ca ma ascund, dar vorbeamde viata unui motor hdi, costuri mici de intretinere, consum mic. cine are bani de un motor de 4000..5000, are bineinteles bani sa l si intretina si sa cumpere benzina. parerea mea:) totul trebuie privit din perspectiva cui cumpara masina

  42. Norbert says:

    Eu am condus Toyota Corolla 2.2 TDI, motorul nu se aude, are si demaraj,e ok masina, merge fff bine.
    Momentan conduc un Ford Focus 1.8 TDI, si sunt multumit de el.Pe drum intins am calcat-o pana in 140, si a trebuit sa reduc viteza ca urma o curba, dar se duce si mai mult.Vitezele le schimb la 3000 de ture si la 600 de km condusi am obtinut un consum de 5,5% cu AC pornit tot timpul, si am un stil de condus sportiv,iar viteza cu care m-am deplasat a fost 130-140.De la Tulcea pana la bac sunt 96 de km, si i-am facut 40 de minute.
    E drept ca daca merg in a 5-a cu 90-100 km/h pentru a depasii, am schimbat in a 4-ra si a demarat foarte repede, in 1-2 sec eram la 120.Am incercat asta pe expresul de pacau unde sunt 2 benzi pe sens.Odata ce a demarat diesel-ul se duce, iar daca o calci si mai tare greu te ajunge o masina pe benzina.
    Am condus si un Renault Clio, 1.4 benzina si se aude motorul, comparativ cu ford-ul meu.
    Masinile pe DIESEL sunt renumite pentru putere, iar
    Masinile pe BENZINA sunt renumite pentru viteza.

    Dezavantaj la diesel: demareaza un pic mai greu, decat benzina, dar dupa aceea merge de rupe asfaltul.

    Dezavantaj la benzina: demaraj rapid, dar in timp nu ramane asa de constant ca diesel-ul

    Iar pretul Diesel - Benzina e aproape la fel. Cativa bani diferenta.
    Acuma la fiecare ce ii place.

  43. Nick79 says:

    Salut.Lucrez ca mecanic auto de ani buni dintre care vreo 5 peste hotare si pot sa va spun ca masinile si motoarele reprezinta pasiunea mea.Acuma vizavi de tema acestei discutii:Benzina sau Diesel?Greu de dat un verdict…sau daca dau unul nu poate decat subiectiv.Fiecare are avantajele si dezavantajele sale.In primul rand motorul pe benzina se tureaza mai usor,e mai silentios(deci mai rafinat in functionare)si e mai ieftin la achizitionare cat si la intretinere.Ca dezavantaje ar fi consumul mai ridicat de carburant in comparatie cu dieselul(20%-30% mai mult)si fapul ca are un randament si o durata de viata mai mica decat dieselul(asta datorita faptului ca regimul termic la care functineaza un motor pe benzina este mai ridicat-si ma refer aici la temperatura din interiorul cilindrilor in momentul arderii).Dieselul are de partea sa cuplul motor net superior la turatii joase care indeamna la adoptarea unui stil de conducere lejer si poate cel mai important atuu al sau,consumul redus de carburant.Ca dezavantaje ar fi nivelul de zgomot mai ridicat(cu toate ca s-a prgresat enorm la acest capitol in ultimii ani odata cu adoptarea common rail si a injectiei in mai multe faze)si faptul ca dieselul e mai scump la cumparare cat si la intretinere.O concluzie ar fi ca fiecare stie ce i se potriveste mai bine,dar parerea mea este ca daca parcurgeti mai putin de 20000km/an cu porniri si opriri dese si pe distante scurte optati pentru benzina,daca pargurgeti mai mult de 20000-25000km/an atunci alegeti diesel pentru ca devine mai rentabil.Bafta multa.

  44. Shark says:

    Sanatate all! eu sunt sarac… am o dacia care e mau mult decat varza.. nu am bani de carburant.. si am picior greu.. si neaparat vreau un Golf 3! vreau TDI 1.9 90Hp.. ca sa consume putin.. sa ma tzina motorul.. sa indraznesc sa intru in depasiri…sa pot sa-mi duc priena si viitoarea familie in excursii de cate 700-1000Km! asta venind de la cineva sarac! numai bine tuturor si drumuri bune!

  45. Alex says:

    Pana la urma urmei, citind toate comentariile atat pro cat si contra , referitoare desigur la BENZINA vs DIESEL, pot sa declar categoric castigator DIESELUL !!! Deoarece, in primul si in primul rand consumul foarte redus fata de benzina, dupa care comfortul, puterea constanta si nu in ultimul rand costurile de intretinere, majoritatea zic ca ar fi mai scumpe fata de benzina dar nu vad cum ar fi mai scumpe odaca ce la un motor diesel in primii 100.000 km nu umbli absolut delok la motor…asa ca viitoarea mea masina va fi categoric un DIESEl.

  46. Gabriel says:

    Salut, uite un topic interesant…
    Eu deocamdata conduc un Renault Clio 1.6 TDI, este al familiei dar in viitor ma gandesc la o masina sport, de ex un Audi TT TDI 2.0.
    Pretul unui diesel este cu 2000 de euro mai scump decat un benzinar TFSI si are cu 30 cai putere mai putin( vorbesc despre acel Audi TT).
    Dar eu as opta pentru un diesel.
    Clio…
    Nu stiu de ce lumea spune ca la diesel trepideaza inauntru sau nu se aude muzica….
    E total aiureala, chiar multa lume spune ca e foarte silentios motorul, cu totul ca la altii le place sa sune tare, dar eu prefer silentios.
    Consumul intradevar e super mic la diesel si diferenta de carburant….ma refer la pret e fix pix….nu pot spune ca vai ce scumpa e X fata de cealalta.
    Am vazut comenturi de genul….ca daca parcurgi X km pe an cumpara-ti benziar si daca o sa parcurgi mai mult cumparati motorina.
    Pai si daca o sa cunduc mai putin de X km pe an EU vreau sa ma tina masina MULTI ANI….ce am eu cat parcurg, ci vreau sa ma tina mult.
    Eu imi iau o masina sa ma tina cat mai mult…(o viata daca se poate) si daca v-a fi una scumpa……atunci o iau pe diesel.
    Nu am bani de dat, chiar daca sunt dispus sa lucrez o viata pentru masina viselor mele, dar macar sa ma tina mult.
    Viteza pe drumurile din ROmania…..cam greu….
    Eu locuiesc in Nord, Bistrita si drumurile nu sunt tocmai frumoase( cam tot nordul e fucked up).
    Si sincer motorina nu poate fi cumparata doar din peco…pentru ca uneori din peco e ca dracu de rea( singurul care-mi place e Rompetrol), ca baga apa….dar sunt si alte surse(persoane) unde motorina e limpede( nu vreau sa discut de unde)
    Fiecare cu gustul lui si cu alegerile sale.
    Viitoarea mea masina o sa fie pe Motorina cu totul ca ….aka e mai greu de intretinut….
    Sanatate si noroc!

    • Mircea says:

      In primul rand Gabriel sa stii k nu exista Clio 1.6 tdi,francezii folosesc alta tehnologie de genul dci, tdi-ul este al nemtilor,si dupa cate observ nu prea te-au pasionat masinile da iti dai si u cu parerea,eu am avut 5 masini pana acum toate benzina si una benzina cu gpl,momentan detin o masina tot pe benzina da sincer m-am saturat si urmatoarea va fi diesel doar pt consum,nu ma intereseaza trepidatiile sau zgomotul din moment ce fac 40 000-50 000 de km pe an si cu banii pe care ii dau pe benzina as putea sa mai cumpar o masina,ma inspaimanta doar gandul k se strica injectoarele,pompa de motorina,turbo,intercooler-ul,in special din cauza motorinei f proaste de la noi indoita cu clu,sau alte uleiuri minerale neaccizate kre fac foarte mult rau motoarelor diesel gandite pt un combustibil cat mai performant.Dar cu toate astea pt noi kre suntem totusi saraci fata de restul comunitatrilor dieselul e mult mai bun.

  47. cata says:

    DIESEL VS.BENZINA eu unul as opta pt un diesel si va explic si de ce;am permis de 10 ani si in tot acest timp am condus 5 masini diesel si 2 benzina;cele 2 pe benzina erau cu motor1.6si consumau cam 10-12lit/100km plus ca papau ulei la fel ca si benzina in schimb cele diesel consum 4,5-5,5lit/100km(motoare vw cu putere 90-140cai),nu consum ulei motoare neatinse(vw sharan cump la 230000km vandut la 680000km cu motorul neatins).dupa mine benzina nu se poate compara cu dieselul din nici un punct de vedere

  48. Mutagen says:

    Grea decizie… La romani nu mai e vorba de comparatii ridicole intre cuplu, demaraj, viteza maxima, ci e vorba de consum. Atat… Omul de rand nu se gandeste la revizii, rca, impozit etc ci se gandeste k tre sa puna ceva in rezervor k sa mearga cu ea. Motoarele diesel sunt cele mai potrivite pt un consum redus. Eu sincer daca nu mi-ar pasa de bani, as alege benzina pt k mi-a placut dintotdeauna, e sportiva, ati mai spus si voi, dar cel mai mult ma intereseaza consumul momentan. In america rar gasesti dieseluri pe turisme, pt k au petrol nu gluma. Benzina e ieftina pt ei. Ce conteaza k au 3-4000 motorul knd au bani de benzina. La noi nu sta asa treaba, e altfel knd bagi 3 mil pe luna in motorina si 4 in benzina. Dieselul e ca becul ecologic, lumina chioara dar consum mic :)

  49. catalin says:

    am un Opel Astra 1.6 benzina si as vrea sa stiu si eu mai exact cum se conduce pt. un consum mai redus:D unii prieteni zic ca trebuie sa schimb vitezele pana in 2 mii de ture altii pana in 2 jum dar as vrea sa stiu si eu parerea unor persoane care se pricep cu adevarat…va multumesc

  50. Andrey says:

    am si eu un mercedes sel 650, motorul de 6500 benzina,am 468 de cap pe el si singura problema ar fi k este din 83′. inca are puterea de a ma duce la 220km/h….un benzinar din 83′crek…nu mai exista:)))) forza diesel

Leave a Reply