Cel mai ieftin SUV, Daihatsu Terios

Posted by andrei On July - 14 - 2008

new terios 300x178 Cel mai ieftin SUV, Daihatsu Terios

Mare nebunie cu Daihatsu in Anglia, plin de tot felul de masinute Daihatsu, dar masina care i-a cucerit este noul Daihatsu Terios. Pentru mine Daihatsu reprezinta ceva cheap, are de ce fiindca chiar este cheap, dar se pare ca acest SUV este cheap, dar si foarte bun. Poza am facut-o in Anglia si pot spune ca live masina chiar arata decent. Nu este ceva deosebit doar face parte din categoria SUV-urilor compacte ,dar are ceva deosebit. Are tractiune 4×4 care este un atuu foarte bun, un pret atractiv si are dotarile esentiale, toate combinate intr-o masina care costa aproximativ 12.000 de euro.

Masina are o campanie foarte buna de promovare in Anglia, din pacate nu am reusit sa gasesc reclama propriu-zisa. Ideea principala este ca masina este ieftina, japoneza, compacta si ca este SUV-ul perfect. Oamenii pareau destul de multumiti de ea acolo, ideea principala fiind ca la banii dati, este o masina grozava, in orice caz eu spun ca este o imbunatatire majora fata de vechiul model.

Masina este mai scurta decat un Volkswagen Golf, dar cu toate acestea ofera destul spatiu pentru 5 persoane, dar si pentru bagajele acestora. Masina vine in standard cu clima, CD player si senzori de parcare. Masina are un motor pe benzina de 1.5 litri DOHC, DVVT care produce 103 cp si un cuplu de 140 Nm, rezultand un consum impresionant de mic.

Masina a fost votata ca fiind cel mai bun SUV compact de catre revistele 4×4. Masina are un interior reusit dupa parerea mea, in general este o masina care promite si sa fim seriosi, daca cumparam Logan si Logan pick-up trebuie sa luam in considerare si aceasta masina nu-i asa?

27 Responses to “Cel mai ieftin SUV, Daihatsu Terios”

  1. mihai savu says:

    40 Nm la 1500 cmc si 103 CP? Oare cum urca drum de munte accidentat, cu viteza mica?

  2. andrei says:

    Mihai noroc ca ai spus, din greseala am uitat un 1, de fapt sunt 140 de Nm, ms ca m-ai atentionat ;) , ce face oboseala din om

  3. mihai savu says:

    Nu te-am atentionat, m-am mirat! Serios, nu ma stiu cu cifrele astea, doar ca mi s-a parut putin pentru un SUV, dar dupa mine puteau fi si 20 Nm la drum drept, cred ca ar merge.

  4. andrei says:

    pai o masina cu 103 cp nu are cum sa aiba un cuplu atat de mic, nici char Daihatsu nu sunt atat de slabi :) , oricum observatia ta m-a scutit de nedumerirea oamenilor ;)

  5. lucian says:

    Ai pus poza gresit. Nu despre modelul din poza vb voi. Motorul de 1500 cmc este doar pe noul Terios. Acesta de sus a fost fabricat pana in 2005.

  6. lucian says:

    Eu sunt un posesor din Bucuresti , super incantat de masina.

  7. andrei says:

    ai dreptate Lucian, mi-a scapat acest detaliu mic, eram asa prins in ideea de terios ca am uitat ca cel din Anglia, respectiv cel din poza e un model putin mai vechi, uite ca am pus o poza mai apropiata de adevar.

    Face fata masinuta si offroad?

  8. lucian says:

    Dap ! Asa mai merge! Sunt perfect de acord cu englezii tai!!!

  9. andrei says:

    nu e instabila masinuta Lucian pe drumurile accidentate?

  10. lucian says:

    Nup. De ce ar fi?
    Va ajut cu un filmuletz .
    http://www.daihatsu.co.uk/terios/ (Play video)

  11. lucian says:

    Masinutza a inceput sa apara si prin Bucuresti , este importata acum de catre Subaru ( vis a vis de Prisma , Corbeanca) service se face deocamdata la Bosh Car Service ,este adus modelul cu echipare medie ,parca pana in 19000 euro ( nu uitati ca este un 4×4 permanent) si nu se poate compara cu un Suzuki SX4 care e un Crossover . La cat de mica pare la exterior …este foarte spatioasa ptr o familie de 3-4 pers. porbagajul este de 390 l .Si un ultim aspect : masina vine direct din Japan (totul pe ea de la A-Z este Made in Japan!)

  12. gigel says:

    Super masina Lucian….sa ai parte de ea.

  13. Ovidiu says:

    Salut,
    Eu am achizitionat masina de la Gold&Platin, care, la momentul respectiv, (vara asta se fac 3 ani) erau dealerii Daihatsu.
    Nu inteleg de ce firma Daihatsu nu reuseste sa gaseasca in Romania un reprezentant serios…
    La un an dupa achizitionare, am aflat ca G&P nu mai sunt dealerii lor…
    Nu stiu a cui e vina, stiu insa ca G&P au fost al treilea dealer Daihatsu…
    La ce publicitate au facut masinilor Daihatsu, eu zic ca… mai bine ca le-au retras dreptul de reprezentare…
    La prima mea vizita, o domnisoara foarte amabila m-a informat ca masina este produsa in… GRECIA!
    Noroc ca eu stiam deja unde e produsa masina…
    Trecand din nou pe acolo, am intrebat daca motorul e cu lant, sau curea de distributie…
    Mi-au cerut adresa de e-mail si telefonul si mi-au promis ca ma vor contacta dupa ce primesc raspuns din Japonia…
    (Apropos, distributia e pe lant si orice mecanic poate constata acest lucru, doar uitandu-se sub capota)…
    Gold & Platin!!! Tare firma!
    Pentru prima revizie, m-au programat abia dupa… o luna si jumatate!!!!
    Era primul Terios venit la revizie… Am predat masina vineri dimineata si am fost rugat sa-i sun luni la prima ora…
    Am reusit sa ridic masina de la ei, abia luni la ora 16:30…
    Ce VA ROG, insa, A NU SE CONFUNDA Gold&Platin cu Terios-ul…
    Masina se comporta impecabil, in conditiile in care esti constient ca esti intr-un suv, nu o limuzina…
    De tras, motorul trage si nici nu se arunca sa soarba din rezervor.
    Consumul mediu este intre 9 si 10litri/100Km
    Da, stiu, ei zic ca masina consuma mai putin…
    Este adevarat – pe drum drept, asfaltat, la 70Km/h consuma si sub 6 litri… Dar de cate ori ai ocazia sa mergi fara sa franezi, accelerezi, depasesti, etc?!?
    In ce priveste productia si conceptul, uitati-va la Toyota Rav4 de cu 2 generatii in urma…
    De altfel, pe alte meleaguri, se comercializeaza drept Toyota Rush, productia fiind facuta tot la Daihatsu, care, de fapt, a fost preluata 50% de Toyota…
    Eu am si o Toyota Avensis – panoul de comenzi al oglinzilor este identic…
    Personal, sunt foarte multumit de ea si intentionez sa i-o pasez, peste 3 ani, fiului meu, cand va ajunge la varsta permisului auto.
    Deocamdata nu a prezentat nici o defectiune.
    Daca faptul ca e inalta si nu poti lua virajele stranse cu 100 fara sa te smuceasca in scaun, atunci, da, are un defect… (glumesc, desigur)…
    Personal, nu m-am zgarcit si am luat varianta de top – Terios Overfender, cu toate cimiliturile…
    M-a costat, la G&P, 21500 Euro, TVA inclus si tot ce a putut sa insemne taxe, asigurare, etc.
    Italienii au o vorba: Chiavi a mano (cheile in mana)…
    In rest, benzina, ulei si niste lanturi de care nu am nevoie…
    Caut o piulita pentru o roata (din aliaj) intrucat la ultima revizie, mecanicii G&P au “uitat” sa mi-o mai puna pe masina…
    Noroc ca m-am prins eu si am completat-o de la roata de rezerva…
    Funny, nu-i asa?

  14. Emanuel Codausi says:

    Hallo!
    Am cumparat prietenei mele un Terios din 97. Cu motor defect. Statea de 7!!! ani in germania , pentru ca erau (cica!) piesele prea scumpe. Ininte de a o introduce in tara am cumparat si un motor de 1.5 de Charade care are doar blocul motor un pic mai inalt (2 mm), restul s-a potrivit perfect. (Eu posed un autoservice) Prietena mea este foarte incantata de masina, dar si eu am mers de cateva ori cu ea, si am ramas foarte placut surprins. Acel buton de blocaj de diferential este cheia pentru a iesi de unde nu pot iesi nici cu Jeep-ul meu Wrangler , care nu are blocaj de diferential. Este o masina de recomandat pentrui toate doamnele , dar si pentru barbatii care vor sa aiba placerea soselei si a off-road-ului. Garda de la sol o recomanda pentru orice aventura off-road. Ma felicit ca am reusit sa o intorc pe prietena mea de la intentia gresita pe care o avea , de a cumpara un Matiz, dupa mine, destul de bun, dar din punct de vedere al sigurantei un cosciug pe roti!
    As recomanda cu caldura acest Terios, la care lucrez si cu placere, totul fiind atat de logic si bine plasat , incai intr-un service iti face placere sa lucrezi la acest mic japonez sprinten. Bravo Daihatsu!

  15. Emanuel Codausi says:

    P.S.
    Daca cineva doreste sa ma intrebe ceva referitor la acest model ma poate contacta la tel. 0745 969382 , sau autogmc@yahoo.com.
    Numai bine tuturor, asfalt uscat motociclistilor, si un salut deosebit conducatorilor de Daihatsu!

    • Salut Emanuel,

      Ma tenteaza si pe mine sa imi cumpar un Terios modelul vechi nu asta nou. M-ar interesa daca se gasesc usor piese de schimb si cat de scumpe sunt comparativ cu alte masini din aceeasi clasa.
      Mersi.

  16. Emanuel Codausi says:

    PS
    Acest Terios de care va povestesc are chiar o cutie automata . SUPEEEEEEER!

  17. gigel says:

    Ce wrangler nu are MACAR diferential central blocabil…nu mai zic (,) ca jeep wrangler are reductor. Ba fratilor nu mai vorbiti prostii…comparati daihatsu terios cu jeep wrangler.

  18. lucian says:

    Eu am ajuns cu masinuta mea la 36000 km din care 10000 facuti si cu instalatia de GPL Tomasetto.Masina merge in continuare perfect ,acum in toamna am sa-i schimb primul rand de placute .In rest …numai de bine!

  19. lucian says:

    Iar acum am ajuns si la 40000 km , merge in continuare la fel de bine!

  20. dorunavi says:

    Vreau si eu un Terios, si ma intereseaza cit consuma, concret;
    cit in oras,
    cit la drum lung.
    Masinutza nu am avut ocazia sa o conduc, am vazut-o doar pe strazi, si e o jucarie interesanta si pragmatica avind in vedere drumurile noastre, nu ?

    • andrei says:

      grabeste-te fiindca Toyota a anuntat ca va retrage modelele Daihatsu din Europa. Din pacate nu stiu consumul fiindca sunt foarte putine pe la noi, dar il poti intreba pe Emanuel Cadausi, are si nr de tel si mail

    • lucian says:

      Am scris si eu mai sus cat consuma.Minim 7 si maxim 13% la mine ,care merg zi de zi in Bucale si unde este extrem de aglomerat.Am ajuns la 44000 cu ea si ma pregatesc de revizie.

  21. pinezz says:

    Spuneti-mi daca aveti ceva cunostinte de un Daihatsu Terios cu motor de 1300.Cum se comporta pe sosea si off-road(adica are vana in el)? multumesc!

  22. viorel says:

    Suntem in 1 august 2013, am adus un terios din Germania acum o saptamana, are 62000 km la bord, pe drum s,a comportat excelent, am intrat la vopsitorie, ca sa “aranjez”, ce era pe sub ornamentele din plastic, dar, inteleg ca am probleme pe dedesubt, multa rugina la caroserie(nu sunt un specialist in materie), fiind caroserie autoportanta, am cam “infaptuit,o”, ce ma sfatuiti, am vre,o solutie, stiti unde pot sa ma mai “rezolv”, daca cineva a patit,o, cum a “biruit” problema,imi place masina si vreau s,o pastrez, in rest, arata ca noua, am vre,o sansa sa ma rezolv ??, multumesc de ajutor, viorel

Leave a Reply

Upload Files

You can include images or files in your comment by selecting them below. Once you select a file, it will be uploaded and a link to it added to your comment. You can upload as many images or files as you like and they will all be added to your comment.

Aboneaza-te la comentarii. Te poti abona si fara sa comentezi.

RCA ieftin