Am dat in febra muscle car-urilor americane si febra vad ca persista, asa ca azi voi continua cu istoria lui Dodge Challenger, o masina care a fost readusa din nou in atentia publicului prin a treia generatie. Intreaga existenta a masinii se imparte in 3 generatii: prima intre 1970-1974, a doua intre 1978-1983 si a treia, cea actuala din ianuarie 2008. Mai jos voi face o trecere in revista a fiecarei generatii, cuprinzand datele importante.
Prima generatie (1970-1974)
Challenger-ul este raspunsul celor de la Dodge pentru Mustang si Camaro. Masina are la baza platforma E-body, aceasi platforma folosita si pentru Barracuda. Scopul lui Challenger a fost acela de a fi cel mai puternic pony-car. Doi dintre rivalii directi fiind Mercury Cougar si Pontiac Firebird. Un avantaj al Challenger-ului a fost si faptul ca interiorul era unul luxos comparativ cu celelalte muscle car-uri.
Designer-ul caroseriei a fost Carl Cameron, creatorul modelului Charger, Challenger-ul practic banzadu-se pe schita initiala pentru Charger.
Modelele disponibile erau: Challenger Six, Challenger V8, T/A Challenger si Challenger R/T. Masinile puteau fi:coupe, cu plafon tare sau decapotabile.
Motorul de baza era cel in 6 cilindri de 3.7 litri, sau puteai alege motoarele V8 cu o cutie manuala in 3 trepte (optional in 4 trepte), sau cel de 290 cp care avea o cutie automata TorqueFlite automatic.
Cele mai puternice modele au fost R/T (Road/Track) si T/A (Trans Am). Modele cu motoare de: 335 cp, 375 cp, 390 cp si 425 cp.
Pe parcurs masinile au suferit mici modificari:
A doua generatie (1978-1983)
Masina a fost adusa la viata prin modelul Mitsubishi Galant Lambda coupe. Anumite elemente au fost pastrate din Dodge Charger, dar motorul era unul in 4 cilindri, dar unul destul de puternic, fiind de 2.6 litri, lucru neobisnuit pentru un motor in 4 cilindri. Problema majora cu astfel de motoare era vibratia, lucru care s-a rezolvat prin tehnologia celor de la Mitsubishi. Masina a fost destul de bine primita pe piata americana.
A treia generatie (2008-prezent)
Cea mai frumoasa generatie de departe, este bazata pe prima generatie, este mai inalta si mai lunga si are un motor Hemi SRT8 de 6,1 litri de 425 cp si o cutie automata in 5 trepte. Toate cele 6400 de masini produse pana acum au fost vandute, inclusiv si cele care urmeaza sa fie produse anul acesta au deja cumparatori. Masina costa 40.000 de dolari, un chilipir daca stai sa te gandesti cu ce masina ai de-a face.
Superba noua versiune de Challenger. Exista o versiune destul de accesorizata cu motor de 3,5 litri. Pacatul este ca Dodge nu este foarte bun la detalii. Am inchiriat in America, Caliber si Nitro si sunt pline de plastice inauntru. Da o impresie de “saracie” din pacate.
ai vazut Mustang-ul? Ala pare si mai ieftin la interior, zici ca e ceva Ford Focus
Am un prieten care si-a cumparat Mustangul si e chiar cum zici tu. De fapt este “boala” multor masini americane aceasta lipsa de atentie la detalii.