Nu cumpăraţi modele facelift!

Posted by andrei On April - 16 - 2009

atentieNu cumpăraţi modele facelift fiindcă e o mare prostie. Nu spun că sunt urâte, nu spun că sunt nasoale, spun doar că sunt o mare ţeapă.

Ideea de facelift vine pentru a îmbunătăţi vizual o maşină. Rareori vei vedea o îmbunătăţire mecanică sau schimbare de platformă pe un model facelift.

Cel mai simplu exemplu ar fi pentru mine Audi A4.  Am un prieten care are un Audi A4 din 2005. E o maşină faină, full option, ai de toate.

Anul trecut în vară am condus un Audi A4 facelift, tot full option, e ăsta la care am făcut drive test video. La exterior maşina arată aproape identic cu modelul anterior, adică ăla fără facelift. Diferenţele se văd doar la exterior, lămpi spate schimbate şi faruri schimbate.

În toamna anului trecut am fost la un drive test cu noul Audi A4, adică modelul 2008. O maşină complet diferită. gadget-uri peste gadget-uri, displaz color, frână de mână automată, etc, practic o maşină nouă şi mult mai reuşită.

Mulţi au luat plasă şi şi-au cumpărat modelul cu facelift, că doar bun e şi ăla nu-i aşa? Păi comparativ cu noul model nici măcar nu miroase.

Aşa se întâmplă cu multe maşini gen Skoda, Ford, Audi, BMW, Mercedes. Nu vă lăsaţi păcăliţi de facelift-uri. Aţi prefera un Ford Focus facelift în detrimentul noului Ford Focus?

4 Responses to “Nu cumpăraţi modele facelift!”

  1. Mircea says:

    Da-mi voie sa te contrazic cu acest articol. In marea majoritate a cazurilor, este recomandat sa cumperi faceliftul. De ce ? Pentru ca facelift-ul reprezinta de obicei o revizuire a versiunii anterioare, si aici nu ma refer doar la modificarile vizuale, ci in special la cele tehnice. Faceliftul ofera producatorilor sansa sa remedieze toate bug-urile demonstrate de primele modele lansate in productie/vanzare. Unii specialisti auto chiar recomanda ca la achizitia unei masini noi, sa se astepte un an doi de la lansarea modelului pentru a se elimina bug-urile inerente, iar la achizitia unui model SH sa se evite achizitia unui model din primii ani de productie.

    Daca ai fi studiat un pic problema, ai fi vazut ca diferentele dintre A4 B6 si A4 B7 (astea sunt generatiile la care faci tu referire) sunt mai multe decat alte faruri si alte stopuri. S-au efectuat modificari si la directie, si la suspensie, iar gama de motoare a fost revizuita in totalitate.

    Un alt aspect important de tinut cont la alegerea unui facelift este lista de dotari, care in general este revizuita in favoarea clientilor, multe dotari optionale devenind dotari de serie.

    • andrei says:

      nu am vrut sa fie un articol foarte detalat fiindca era prea mult de zis. STiu ce zici, stiu imbunatatirile and stuff, dar orice imbunatatiri ar aduce tot nu se compara cu noua versiune, vezi A4-ul nou.

      Spun din nou…am fost cu toate cele 3 masini, iar facelift-ul si noul A4 le-am condus, intre A4 si A4 facelift nu am simtit nici o dif la drum, dar cum am pus fundul in noul A4 se simtea o dif majora, masina se comporta mai bine atata in curbe cat si in depasiri.

      Oricat ar fi ea de facelift, noua generatie il bate. Zi daca nu e asa…

  2. manu says:

    Vorbeşti prostii.

    Nu văd care e problema ta. Facelift-ul înseamnă îmbunătăţire faţă de un model existent. Nu e făcut ca să fie comparat cu modelul nou.

    Tu compară facelift-ul de la A4 cu A4 cel vechi.

    Aşa şi eu, nu compar T6-le meu cu 308-ul. Că nu-i văd rostul. Dar îl compar cu T5-ul, faţă de care sunt îmbunătăţiri majore, exterior, interior şi inclusiv la motor.

    Ai dat dovadă de mare amatorism la faza asta. Mai bine şterge post-ul şi ne facem că plouă.

    • andrei says:

      Poftim? Uita-te putin la motoare si vei vedea, e aceasi chestie. Da e o imbunatatire, dar nu e destul de mare incat sa nu poti astepta inca 1, maxim 2 ani pentru modelul nou.

      Ideea e urmatoarea, de ce sa cumperi un model imbunatit a unui model depasit cand poti astepta inca 1 an pentru ceva cu adevarat deosebit.

      Nu privi dintr-un singur punct de vedere doar de dragul discutiei. Priveste mai atent problema. Uita motoarele de la A4 (B6) si A4 (B7=facelift)
      B6
      1.6 4 102 CP
      2.0 20V 4 130 CP
      1.8T 20V 4 150 CP / 163 CP
      1.8T S-Line 4 180 CP / 190 CP
      3.0 30V V6 220 CP
      S4 4.2 V8 344 CP
      1.9 TDI 4 100 CP / 130 CP
      2.5 TDI V6 155 CP / 180 CP

      B7
      1.6 102 CP
      2.0 130 CP
      1.8T 163 CP
      1.8T quattro 163 CP
      4.2 S4 344 CP
      4.2 RS4 420 CP
      1.9 TDI 115 CP
      2.0 TDI 140 CP
      2.0 TDI 170 CP
      2.0 TDI quattro 170 CP
      2.7 TDI 180 CP
      3.0 TDI quattro 233 CP

      Iar platforma ( care e destul de importanta) e aceasi. Suspensia a fost imbunatatita si a primit niste motoare FSI, care si asa nu sunt prea grozave comparativ cu noile TSI.

      Inainte sa faci pe grozavul fii mai atent fiindca am zis ca “că doar bun e şi ăla nu-i aşa? Păi comparativ cu noul model nici măcar nu miroase.”

Leave a Reply