Scurta lectie de istorie: Ford Mustang

Posted by andrei On September - 15 - 2008

Masina clasica a zilei, va fi Ford Mustang, nu voi vorbi doar despre unul, ci voi face un scurt istoric al masinii. Ideea de Ford Mustang ii apartine lui Donald N. Frey si a fost pusa in aplicare de Lee Iacocca.Conceptul de Mustang a fost la inceput un roadster cu 2 scaune, care a a fost finaliat intr-un coupe cu 4 scaune.  Masina a fost lansata in ‘64 si a fost primita cu entuziasm de catre public. Pentru a costa doar 2368 $, cei de la Ford au folosit piese de pe modelele Falcon si Fairline.

Masina a aparut in filmul James Bond, Goldfinger in septembrie 1964. Prima generatie de Mustang a fost produsa intre 1964 si 1973 si arata cam asa:

A doua generatie de Ford Mustang a fost produsa intre anii ‘74 si ‘78. Deja in anii ‘74, se prefigura criza de energie, astfel ca oamenii au preferat masini mai mici si mai econome. Ford a decis astfel sa micsoreze putin Mustang-ul, noul model bazandu-se pe Ford Maverick si Ford Pinto. Noul model a concurat cu Toyota Celica si cu europeanul Ford Capri. Din pacate acest nou model a pierdut din putere, dar a castigat un handling mult mai bun. Atunci a aparut ideea de Cobra si King Cobra, dar si instaurarea puterii V8.

A treia generatie de Ford Mustang a fost produsa intre 1979-1993 si a avut la baza platforma Fox de pe Ford Fairmont si Mercury Zephyr. Prin noua generatie, Mustang a fost schimbat total ca si design, dar si ca  si interior, pasagerii avand mai mult loc. De asemenea s-a marit si capacitatea portbagajului si s-a imbunatatit accesul la motor. Din pacate nu a fost atat de bine primit de catre cumparatorii asa ca a stat prost la cpaitolul vanzari. Noul model fiind o varianta a lui Mazda MX-6, modelul fiind aspur criticat de catre fanii Mustang-ului pur.

Din 1994 pana in 2004 a fost rege noua generatie de Mustang, cea cu nr 4. Noua generatie a fost una din cele mai inovatoare modele de Mustang, model care a incorporat atat clasicismul Mustang-ului cat si noua tehnologie de la Ford. Motorul de pe modelul de baza fiind un V6 de 145 cp. Cei de la Ford au renuntat la vechiul V8, introducand un nou V8 de 215 cp in ‘96-’97 si de 225 cp in ‘98.

A cincea generatie de Mustang, cea prezenta a fost lansata in 2005 si a fost bazata pe un nou concept, o gandire “retro-futurista”care a incorporat foarte bine generatia de aur a calutului, perioada ‘64-’78. Modelul de baza avea un motor V6 SOHC de 210 cp, iar modelul GT un motor de 300 cp. Cei de la Ford vor lansa anul acesta noul Mustang pentru 2010, un model care este mai mic decat cel din 2005, dar cu o caroserie mai rotunda, renuntandu-se la ‘patratele’ americane.

Stiati ca? Stiati ca primul model de Mustang a fost masina care a introdus in America denumirea de pony cars? Acest nume vine de la faptul ca acele masini au un portbagaj mic si o capota extrem de lunga comparativ cu spatele.

7 Responses to “Scurta lectie de istorie: Ford Mustang”

  1. manu says:

    Ultimu e bestial.

  2. andrei says:

    mie parca imi place mai mult primul, sau cel putin generatia aia, e mai pe gustul meu, la ultima generatie, interiorul e lastic rau de tot, numa motorul e de el, de aia si pretul mic din US

  3. manu says:

    Utimul şi primul evident. Ultimul e practic o versiune modernizată a primului, sunt aceleaşi linii, acelaşi bot, seamănă destul de mult.

  4. andrei says:

    da ai dreptate, face parte din acelari curent retro din care fac parte si rivalii principali: Challenger si Chevrolet Camaro, dar parca prima generatie are o anumita auro

  5. Sabotor says:

    Mie parca-mi place a 2-a generatie… Ultima nu prea

  6. krossfire says:

    Directorul de creatie (unul dintre ei ) de la firma unde fac internship are unul cumparat de un an, full option. Mai mult nu trebuie sa spun…dar in advertising ies pana la urma banii.

  7. [...] este raspunsul celor de la Dodge pentru Mustang si Camaro. Masina are la baza platforma E-body, aceasi platforma folosita si pentru Barracuda. [...]

Leave a Reply