Trecerile de pietoni din România

Posted by andrei On March - 21 - 2008

trecere de pietoni Trecerile de pietoni din România

Un accident destul de grav a avut loc pe trecerea de pietoni foarte aproape de locul meu de muncă. O femeie a fost spulberată de o maşină condusă de un şofer puţin spus imprudent. Acest fapt a declanşat post-ul următor.

Nu înţeleg care e faza cu maniacii la volan care se pare că au făcut şcoale de şoferi cu mult timp în urmă fiindcă nu mai reţin că trebuie să încetinească în preajma trecerilor de pietoni şi nu să apese acceleraţia cum se face la noi. Eu conduc, dar de multe ori sunt şi pieton şi realizez că sunt slabe şanse ca cineva să oprească să-mi dea şi mie şansa să trec strada aşa că nu mă avânt. Sunt însă oameni care nu se gândesc că maşina care se apropie cu viteză de trecerea pe care el urmează s-o traverseze nu va avea şansa să oprească şi-l ca lua pe sus.

Sunt sigur că vina pentru accidentele care au ca şi scenă trecerile de pietoni au 2 actori principali: şoferul vitezoman şi incapabil să apese ambreiajul şi frăna pentru a încetini şi a schimba viteza, dar şi atotputernicii pietoni care se fălesc parcă în faţa maşinilor că au reuşit să le oprească.

E foarte important să fie o anumită comunicare între ei…tu ca pieton nu ai ce căuta pe trecere când o maşină se apropie cu viteză de tine, iar tu ca şofer încetineşte în apropierea trecerilor de pietoni dacaă nu vrei să nenoroceşti viaţa cuiva şi să faci puşcărie.

Tu ce părere ai? Cine e mai vinovat? Şoferul sau pietonul?

Popularity: 2% [?]

Related posts:

  1. Audi, maşina preferată la accidente Am observat ceva ciudat ieri la TV. Atât Ludovic Orban...

12 Responses to “Trecerile de pietoni din România”

  1. sorin says:

    Cand totul se intampla pe trecerea de pietoni……nu prea mai conteaza cum se comporta pietonul. Regula e una. Soferul opreste, daca nu este trecere semaforizata. Un pieton cand trece prin locurile amenajate…nu prea se mai gandeste..ca ala ii da sau nu prioritate…Mizeaza ca legea ii da dreptul sa traverseze.

  2. asta am observat si eu.Eu ca si sofer m-am invatat ca is sanse sa nu ma ase lumea sa trec pe trecere asa ca astept cuminte, dar sunt multi care trec trecerea fara sa se asigure, si oricat de bun sofer ai fii si ai incetini nu poti sti tot timpul cand iti sare cineva in fata

  3. candid says:

    Nasol de femeia aia, sunt convins ca si tu andrei simpatizezi cu pietenoul, mai ales in cazul in speta. Numai ca eu as spune problema si mai filozofic, unii vor spune ca nu are nici o legatura, dar daca priviti mai atent veti vedea ca are!
    De cand si-a inventat omul unelte tehnologizate, pare mai sigur pe sine, mai mandru de realizarile sare. Si totusi, viata lui ramane la fel de nesigura, de precara.
    Oare noile situatii ne depasesc?Omul trebuie sa devina victima propriilor unelte?

  4. Flaviu says:

    vina ii a amandurora…soferu tre sa fie atent si sa incetineasca la trecere….iar pietonul, indiferent cat de semaforizata sau nu ii trecerea…tre sa se asigure..ca de aia are ochi..daca ii pasa de viata lui`..nu?..io asa zic`

  5. andrei says:

    asta e problema…ca soferul face o scoala de soferi ca sa conduca masina , pe cand soferul nu stie nimic despre lege, nu stie decat drepturile sale, nu stie si obligatiile. Langa cinematograful Patria s-a semaforizat o trecere de pietoni, cu toate astea multi pietoni trec si cand este rosu si se incrunta daca-l claxonezi, e vorba de stiinta si de cultura.

    SI Candid sa stii ca ai avut o abordare interesanta, de multe ori nu ne mai stim controla tehnologia, credem ca putem opri masina in 2 m, dar de fapt nu e asa, cu cat avem o masina mai tare cu atat increderea in sine creste, sa fie bine asa ceva?

  6. candid says:

    Asa-i ca-i nasol sa devenim victimele propriilor tehnologii?

  7. manoland says:

    Doar o observatie: cand vrei sa incetinesti, apasarea ambreiajului nu te ajuta, din contra. Desi nu cred ca e nevoie sa explic, tehnic, cuplarea ambreiajului lasa masina doar la voia inertiei si a fortelor de frecare, care sunt mult mai slabe in a incetini masina decat ar fi turatia motorului, asociata cu ridicarea piciorului de pe acceleratie.

    La cutiile automate, echivalentul e butonul de Overdrive, situat pe schimbator.

  8. andrei says:

    pai eu de ex apas ambreiajul fiindca incetinesc destul de tare cand e vb de treceri de pietoni, asa ca automat cobor intr-o treapta inferioara

  9. manoland says:

    Da, cobori o treapta, dar pana sa beneficiezi de frana de motor datorata supraturarii, pierzi timp pretios, care poate fi folosit mai bine prin simpla incetinire a masinii datorata scaderii turatiei motorului.

    Si eu faceam greseala cu ambreiajul, pana cand mi-a explicat un sofer mai bun ca mine cum sta treaba. Am testat-o de cateva ori si m-am convins de utilitate.

  10. andrei says:

    @manoland, sunt destul de barbat ca sa accept si macar sa incerc si eu. CRed ca ce zici merge foarte bine la diesel, la benzina nu stiu daca e la fel de bine. Un diesel merge si la ture joase, un benzinar te zgaltaie

  11. manoland says:

    Andrei, depinde ce benzinar. Eu am aplicat metoda la Dacia 1400, Dacia SuperNova, Volvo V50 (diesel), Toyota Corolla si Nissan Sentra (cu butonul de overdrive, ca am cutie automata). La absolut toate efectul a fost cel de incetinire, fara zgaltaieli. La Dacii franarea a fost mai brusca, dar la fel de eficace.

    Ca tot am discutat, mi-am adus aminte ca mai mult decat a nu incetini, apasarea ambreiajului inainte de apuca sa apas frana chiar propulsa masina inainte pentru ca exista un moment, scurt, dar semnificativ statistic, in care ambreiajul era apasat si inca nu trecusem piciorul de deasupra acceleratiei pe frana. Incearca undeva intr-o parcare, cu o pauza ceva mai mare pana franezi si vei vedea efectul de propulsie inainte (pentru ca dispare tocmai influenta scaderii turatiei motorului asupra transmisiei)

  12. andrei says:

    oki manoland, thx 4 the tip

Leave a Reply

Upload Files

You can include images or files in your comment by selecting them below. Once you select a file, it will be uploaded and a link to it added to your comment. You can upload as many images or files as you like and they will all be added to your comment.

Aboneaza-te la comentarii. Te poti abona si fara sa comentezi.