Istoria BMW-ului M5

Posted by andrei On February - 23 - 2009

istorie bmw m3 300x200 Istoria BMW ului M5

Primul BMW M5 a fost prezentat lumii în 1984 la Salonul Auto de la Amsterdam. Diferenţa dintr-un BMW Seria 5 normal şi un M5 era faptul că primele M5 erau construite manual şi că avea motorul supermaşinii BMW M1. Când a apărut BMW M5 a fost cel mai rapid sedan din lume şi s-a menţinut primul multă vreme.

Prima generaţie de M5 (E 28)

m5 e 28 1 300x155 Istoria BMW ului M5

A fost produsă între 1985-1988. Avea caroseria unui 535i tipic şi un motor de M1 de 282 cp. E 28 a fost cel mai rapid sedan al vremii sale, lumea era pur şi simplu uimită de performanţele sportive ale acestei maşini. Primul M5 a apărut pur şi simplu fără nici o veste.

A doua generaţie M5 (E 34)

m5 e34 300x199 Istoria BMW ului M5

A fost produsă între 1989-1995. La fel ca şi primul M5 şi E 34 a fost construit manual. Un M5 era făcut de la cap la coadă în aproximativ 2 săptămâni. Fiecare M5 era făcut oarecum diferit în funcţie de echipele care se ocupau de el, nici un M5 nefiind identic. Motorul era un motor de E 28 cu 24 de valve modificat. Prin montarea unui injector nou de la Bosch noul M5 avea la dispoziţie 315 cp.

A treia generaţie de M5 (E 39)

m5 e 39 300x175 Istoria BMW ului M5

A fost produsă între 1998-2003. E 39 era să nici nu existe deoarece BMW a considerat că Seria 5 este destul de puternic faţă de rivalii săi deoarece 540i avea un motor de 286 cp. Jaguar şi Mercedes au avut alte planuri lansând modelele XJR de 320 cp şi W210 E55 de 350 cp. Ca să reducă costul producţie, BMW a cosntruit noul M5 pe aceaşi linie de ansamblare, dar cu o mare surpriză, un M5 de 400 cp.

A patra generaţie de M5 (E 60, actuala generaţie)

m5 e60 300x193 Istoria BMW ului M5

E 60 este primul M5 care trece pragul de 500 de cp. Motorul V10 de 5.0 litri produce în mod normal 400 cp, dar prin activarea funcţiei M, V10 transmite roţilor 507 cp. Pe lângă puterea extraordinară E60 a introdus şi o multitudine de tehnologii: iDrive, butonul M, afişajul rpm, km/h şi treptei de viteză direct pe parbriz, dar şi scaunul şoferului a cărei părţi laterale practic îmbrăţişează şoferul în curbe.

Următoarea generaţie de BMW M5 va fi lansată în 2011 şi va avea în jur de 600 cp.



Popularity: 15% [?]

Related posts:

  1. Istoria BMW-ului seria 5 BMW-ul seria 5 este unul dintre preferatele mele. Am vazut...
  2. Rivalul Bmw-ului M5 Rivalul Bmw-ului M5 este fără dar şi poate Mercedes-ul E...
  3. Istoria Lamborghini Compania Lamborghini a fost fondată de Ferruccio Lamborghini în satul...
  4. Istoria BMW M division în 2 minute Ca să vedeţi de ce îmi place BMW....
  5. Istoria lui Volkswagen Beetle Istoria lui Volkswagen Beetle este una destul de lunga care...

3 Responses to “Istoria BMW-ului M5”

  1. Nu se vor putea compara nici 10 RS6 cu un M5 atata timp cat vor exista masini pe lumea asta :)

  2. I’m not definitely too familiar with this topic. I additional so just want to go to blogs for layout tips and stuff like that. But you definitely produced a subest that i typically care practically nothing about fairly interesting. That is a fantastic site to design mine after. I wish you do not thoughts if i bookmark your webpage, to ensure i can conveniently find it once again inside future. Cheers

  3. I’ve been considering the exact identical point myself lately. Glad to see another person around the same wavelength! Great write-up.

Leave a Reply

Aboneaza-te la comentarii. Te poti abona si fara sa comentezi.